luni, 27 septembrie 2010

Crizantemă - floarea deznădejdii...


Crizantemă - floarea deznădejdii
Cu parfumul tău trist şi amar
Că-i aproape răsuflarea iernii
Îmi aduci aminte iar şi iar.

Floare enigmatică şi pură,
Palid semn al verii ce s-a dus -
Spune-mi,de ce-n lumea asta dură
Nici tandreţi nici sentimente nu-s?

Tu, regina frunzelor de-aramă,
Tu, cea sărutată de zăpezi,
Spune-mi de ce sunt cuprins de teamă
Când s-aşterne bruma prin livezi.

Crizantemă - floare solitară
Tu, ce înfloreşti când pomii mor,
De ce mă cuprinde-n fapt de seară
De trecutul mort atâta dor?

Floarea tinereţilor apuse,
Crizantemă - ultim vis aprins,
De ce îmi rămân mereu nespuse
Lacrima şi dorul meu neatins.

În grădina sufletului meu,
Pustiită straşnic de tristeţi,
Stai de-a pururi cu parfumul tău
Tămâind amare dimineţi.

Lăcrimând când gerul te va arde
Şi zăpada floare-ţi va păli,
Te-oi culege şi te-oi pune-n suflet
Şi-mpreună ne vom veşteji.

Crizantemă - floarea deznădejdii,
Floarea ceţii şi-a tristeţilor,
Sub troian de gheaţă când vei zace
Te-oi păstra în rana ochilor,
(Boris I.)

12 comentarii:

  1. Te-oi culege şi te-oi pune-n suflet
    Şi-mpreună ne vom veşteji.
    Foarte frumoasa.
    Te pup draga mea, si-ti doresc noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. fleur du désespoir c'est dommage je les trouve jolies
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela,
    "Floarea tinereţilor apuse,
    Crizantemă - ultim vis aprins,
    De ce îmi rămân mereu nespuse
    Lacrima şi dorul meu neatins."
    Să ai o zi frumoasă scumpa mea!
    Te pup şi îmbrăţişez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fimère,
    Fleurs de chrysanthème d'automne ...
    Une belle journée ma chère!
    Je t'embrasse et à bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase versuri,draga mea!te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Falvo,
    Mulţumesc de vizită
    şi semnul lăsat.
    O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Gabriela,
    O zi frumoasă şi ţie scumpo
    şi te mai aştept!
    Te pup şi îmbrăţişez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoasa poezia, dar eu ador maretia crizantemelor. Fac si ele parte din preferatele mele draga mea Tiza.

    RăspundețiȘtergere
  10. elena marin-alexe,
    "Tu, regina frunzelor de-aramă,
    Tu, cea sărutată de zăpezi,
    Spune-mi de ce sunt cuprins de teamă
    Când s-aşterne bruma prin livezi."
    Şi mie îmi plac crizantemele...
    Să aveţi o zi frumoasă!
    Mii de pupicei draga mea Tiză..

    RăspundețiȘtergere
  11. Te pup draga mea si iti doresc un weekend minunat alaturi de cei dargi!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ileana,
    Mulţumesc mult scumpa mea..
    Un weekend excelet şi ţie!
    Te îmbrăţişez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere