joi, 1 aprilie 2010

Poezie de Paşti - Paşte Fericit tuturor prietenilor mei virtuali ...!


Când Paştile se-apropie mereu
Sunt luat de amintiri şi dus agale,
Copil mă regăsesc în satul meu
La casa bătrânească de pe vale ;

Simt şi acum,pe prispă,dimineaţa,
Cernându-şi fluturaşii de ninsoare,
Cum îmi ating cu gingăşie faţa
Cireşii alintându-se în floare,

Şi-aud la fel,venind peste câmpie
Spre deal zorit,urând-mi "ziua bună",
Un soare îngânat de-o ciocârlie
Cu-o veste la clopotniţa bătrână;

Se anunţa o mare sărbătoare
Iar martoră era şi Luna plină:
Va coborî din morţi, spre Înălţare
Isus,a lui Marie, cu lumină !

Că începea aşa o primeneală,
Miresmele de flori de liliac,
Şi lutul proaspăt, iz de văruială,
Se vântură prin uşa din cerdac,

Ne uşurăm şi trupul de povară
Şi sufletul cumva de-am suduit,
(Scăpam şi eu atuncea de ocară,
În ziua când mergeam la spovedit!)

Fiind copiii, mâncam în Postul mare
Nu doar urzici, că ne rodea burtica;
Ne mai spurcam şi noi, deh, la mâncare,
Că popa nu ştia, zicea bunica.

Dar totul se făcea cu rânduială
Şi toate le-aşezau la locul lor,
Ştieau bătrânii bine,fără şcoală,
Cum să-l primim pe-al lumii Salvator...

Aş vrea să mai vin din nou în satul meu,
În zi de Paşti, în zi de sărbătoare,
Poate-mi va spune bunul Dumnezeu
Cam cât mai am de ars din lumânare....

E Paşte iar şi Cristul a-nviat,
Lumina Lui nicicând nu se va stinge,
Departe,peste mări, de al meu sat,
O lacrimă de dor mi se prelinge...
(Valeriu Cercel )

20 de comentarii:

  1. Foarte frumoase sunt felicitarile si versurile!

    Sarbatori binecuvantate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nostime versurile, care ne trimit la copilaria ...desueta.
    Multumesc draga mea Tiza, pentru ca existi aici. Fii binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ecouri...în Vinerea Marii Iubiri...a Iubirii necondiţionate...

    Astăzi, Iubirea are culoarea jertfirii...
    Astăzi, Jertfa are culoarea iubirii...

    Pe un loc înalt, cel mai înalt, Iubirea îşi desface braţele
    pentru cea mai largă îmbrăţişare...
    şi cea mai caldă...şi cea mai înlăcrimată!...
    Îmbrăţişarea care schimbă vieţi...pe totdeauna...

    Astăzi Cuvântul tace...doar câte o şoaptă de iubire se aude...,,Tată, iartă-i că nu ştiu ce fac!"...
    Astăzi Cuvântul tace...dar STRIGĂ IUBIREA RĂSTIGNITĂ...
    strigă atât de puternic încât ecoul acesta răsună repetat în inimile golite de ,,eu"...pentru o umplere cu Hristos...

    Astăzi vreau să învăţ să tac, pentru că vreau, Doamne, să vorbeşti Tu...doar Tu...doar Tu să foloseşti inima mea şi gura mea din clipa în care le vei înnoi după chipul Iubirii Tale Sfinte... pe totdeauna...

    Fără Tine, cuvintele mele sunt slabe...şi goale...şi triste...

    Doar ecoul Cuvintelor Tale vor mai răzbate lin, ca o adiere divină...de la o inimă la alta...inimi însetate de Lumină, mergând prin ,,noapte", căutând Lumina...urcând Calvarul împreună...aşteptând INVIEREA...

    ...şi dacă azi ar trebui să spun ceva, aş vrea să spun:
    ,,Te iubesc , Doamne, şi îţi mulţumesc!
    Te iubesc, soţul meu, şi copilul meu!...
    Te iubesc fratele meu şi sora mea!...
    Vă iubesc, prieteni ai mei!...
    Vă iubesc, vrăjmaşi ai mei, cu iubirea Lui...a mea e prea slabă...
    Vino , Doamne, în inima mea cu iubirea Ta sfântă!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Paste fericit si tie draga mea,cu multa iubire si lumina!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fie ca Lumina Invierii Domnului sa va calauzeasca pasii spre incredere, lumina, iubire si speranta!
    Paste Fericit !

    RăspundețiȘtergere
  6. octavia,
    Mulţumesc scumpo...
    Fie ca bucuria Învierii Domnului să îţi aducă în suflet linişte, pace şi fericirea de a petrece aceste clipe magice cu cei dragi.
    Paşte Fericit!
    Te pup şi îmbrăţişez scumpo!

    RăspundețiȘtergere
  7. elena marin-alexe,
    Mi-a plăcut draga mea Tiză
    şi de aceia am posta-o.
    Dumnezeu să vă dea un curcubeu la fiecare furtună, un zâmbet la fiecare lacrimă, o binecuvântare la fiecare pas şi un răspuns la fiecare întrebare.
    Paşte Fericit!!
    Vă pup draga mea Tiză!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mariana,
    Îţi mulţumesc mult pentru
    cuvintele frumoase lăsate
    la mine pe blog.
    Sărbătoarea Sfântă a învierii Domnului să reverse asupra ta sănătate, belsug şi bucurii, iar Lumina din Noaptea Sfântă să îţi ridice sufletul spre noi trepte spirituale şi să îţi însoţească paşii pe drumul vieţii.
    Paşte Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  9. tasha,
    Mulţumesc d-na Olga.
    Fie ca Sfânta Sărbătoare de Paşti să vă coboare in suflet minunea Invierii. Multă căldură, pace şi linişte in suflet.
    Paşte Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  10. ...,
    Mulţumesc Ionel.
    Fie ca Sfintele Paşti să îţi lumineze sufletul şi casa, să îţi aducă numai bucurie si sănătate, iar Dumnezeu să te aibă in pază.
    Paşte fericit!

    RăspundețiȘtergere
  11. Fie ca Lumina Sfanta a acestei mari sarbatori sa va calauzeasca pasii, sa va aduca sanatate si fericire care sa dainuie vesnic in preajma voastra!HRISTOS A INVIAT

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabriela,
    Sărbătoarea Sfântă a învierii Domnului să reverse asupra ta sănătate, belsug şi bucurii, iar Lumina din Noaptea Sfântă să îţi ridice sufletul spre noi trepte spirituale şi să îţi însoţească paşii pe drumul vieţii.
    Paşte Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  13. Paste fericit alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  14. ... Este noapte încă... cerul e senin şi plin de stele,
    Petru, undeva, mai plânge amărât, cu lacrimi grele,
    la mormânt glumesc soldaţii,
    luna scapătă spre mare,

    Dar deodată-un fulger cade,
    flăcări tot văzduhul pare
    şi,-mbrăcat în foc şi raze,
    un arhanghel se coboară,
    sar peceţile-ntr-o parte,
    piatra-n altă parte zboară,
    ca trăzniţi cad păzitorii, tremurând pierduţi de frică,
    – CU IISUS BIRUITORUL VIAŢA NOUĂ SE RIDICĂ!

    E mormântul GOL, căci Domnul înviat-a cu mărire,
    NE-A SCHIMBAT ÎNTUNECIMEA PE VECIE-N STRĂLUCIRE,
    A-nviat Mântuitorul, pus alăturea cu furii,
    s-a-mplinit în clipa asta Taina scriselor Scripturii.

    Fost-a judecat de lume,
    Cruce grea I-au dat să poarte,
    cuie I-au bătut în palme,
    răsplătitu-L-au cu moarte,
    pus-au lespede deasupra, pusu-I-au peceţi în cale,
    ÎNSĂ N-AU PUTUT S-OPREASCĂ SLAVA ÎNVIERII SALE!

    CÂŢI nu s-au luptat de-atuncea
    să-L îngroape sub vreo glie
    şi peceţile să-I pună iar deasupra, pe vecie!
    – Însă CHIAR DE-A FOST pe Cruce
    şi-apoi pus sub piatră rece,
    chiar de-au început călăii plini de fală a-şi petrece,
    – CÂND EI NICI GÂNDEAU,
    ATUNCEA au rămas cu toţi de-ocară:
    DE SUB LESPEZI RĂSTIGNITUL TOTDEAUNA IESE-AFARĂ!

    Au fost mulţi şi fi-vor încă cei ce să-L omoare cată,
    dar, închis să-L ţină, NIMENI n-o să poată NICIODATĂ,
    că nu-i om
    şi nici putere să-L îngroape PE VECIE,
    El, IISUS BIRUITORUL,
    BIRUIE MEREU ŞI-NVIE!

    autor Traian Dorz

    Fie ca lumina Învierii să ne aducă în suflet bucuria mântuirii!

    RăspundețiȘtergere
  15. micki,
    HRISTOS A ÎNVIAT,MICKI!
    Sărbători Fericite în continuare
    îţi doresc!
    Te pup şi îmbrăţişez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. Sorin M.,
    Mulţumesc mult Sorin.
    HRISTOS A ÎNVIAT!
    Paşte Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  17. denisia,
    ADEVĂRAT A ÎNVIAT,DENISIA!
    Petrecere frumoasă în continuare!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. tasha,
    ADEVĂRAT A ÎNVIAT!
    O zi frumoasă în continuare!
    Vă pup D-na OLGA!

    RăspundețiȘtergere